March 30, 2013

ATM 2-3 Kelantan: Red Warriors Padam Kehebatan Gladiators



ATM menunjukkan betapa kehilangan beberapa tonggak meranapkan impian mengejar tiga mata berharga

Aksi Liga Super Malaysia diteruskan setelah berehat selama dua minggu untuk memberi laluan kepada beberapa perlawanan yang melibatkan pasukan kebangsaan, dan pendahulu liga ATM tidak berhasil mempertahankan kedudukan itu yang dirampas oleh Selangor yang menang ke atas Felda siang tadi.

ATM bermain tanpa beberapa tonggak utama setelah digantung, sekaligus menyukarkan mereka menentang juara tiga piala musim lepas.

The Gladiators mempunyai peluang keemasan pada awal perlawanan apabila dihadiahkan sepakan penalti setelah Marlon dijatuhkan oleh Khairul Fahmi. Namun Khairul Fahmi menebus kesilapannya itu apabila berjaya menyelamatkan sepakan penalti dari Marlon Alex James.

Permulaan yang tidak begitu baik buat ATM, mereka mula melakukan beberapa kesilapan di atas permukaan padang yang becak.

Akibat daripada kesilapan A. Varanthan menolak bola perlahan kepada Farizal Harun menyebabkan berlaku perlanggaran antara penjaga gawang ATM dengan Keita Mandjou. Kesempatan itu lantas diambil oleh Indra Putra untuk memberikan gol pertama buat Kelantan.

Jaringan Indra seolah-olah memberi suntikan semangat buat Kelantan yang bermain dengan cukup yakin. Hasilnya, Mandjou berjaya menjaringkan gol kedua hasil salah faham penjaga gol ATM dan permain pertahanan.

Bermula separuh masa kedua ATM bermain dengan cukup baik untuk mengejar daripada ketinggalan dua gol. Marlon berjaya mencatat nama sebagai penjaring apabila berjaya menjaringkan gol hasil daripada sepakan percuma hanya beberapa meter dari kotak penalti Kelantan.

Kelantan meneruskan aksi serangan  dengan harapan untuk tidak memberikan ruang buat ATM menjaringkan gol penyamaan.

Namun keyakinan yang tinggi dari pemain ATM berjaya membuahkan hasil apabila ATM berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-68.

Ketika perlawanan kelihatan seolah-olah berakhir dengan keputusan seri, Norfarhan menjadi wira apabila terlepas dari perangkap offside untuk menewaskan Farizal. Jaringan itu sekaligus memberi tiga mata penuh buat Kelantan untuk dibawa pulang ke Kota Bharu.