May 13, 2012

Laporan Perlawanan: PKNS 0-3 Kelantan

PKNS FC (0) VS KELANTAN FA (3)
STADIUM MBPJ
GOL DIJARINGKAN OLEH:


  1. NORSHAHRUL IDLAN TALAHA
  2. OBINNA NWANERI
  3. MOHAMMAD GHADDAR




Perlawanan ini berlangsung di gelanggang PKNS, namun mereka kelihatan seperti bermain di gelanggang lawan apabila Stadium MBPJ dibanjiri kira-kira 20,000 penyokong setia The Red Warriors.

PKNS dilihat bermula dengan garang pada awal babak perlawanan apabila sepakan percuma Rudie Ramli pada jarak 25 meter menggegar palang Kelantan.

Kelantan dilihat tidak mudah menyerah kalah terus melakukan serangan demi serangan untuk mendapatkan gol.

Norshahrul Idlan Talaha mencatat nama sebagai penjaring untuk meletakkan Kelantan di depan apabila bijak menggunakan peluang hasil daripada lorongan cantik kapten pasukan Badhri Radzi.

Bermulanya separuh masa kedua, Kelantan menunjukkan kematangan dari segi serangan dan akhirnya Obinna Nwaneri berjaya meletakkan Kelantan 2-0 dihadapan setelah menyudahkan hantaran lintang dari Piya.

Kelantan menambah derita tuan rumah apabila tendangan yang dilakukan oleh Khairul Fahmi jatuh tepat ke kaki pemain gantian Mohammad Ghaddar yang nyata tidak mensia-siakan peluang yang terhidang. Hasilnya Ghaddar berjaya melepasi penjaga gol PKNS, Razi Effendi untuk gol ketiiga Kelantan.

Dengan kemenangan ini Kelantan berjaya merapatkan jurang mata kepada tiga mata dengan pendahulu liga, Lions XII dengan perbezaan empat perlawanan. Kemenangan ini juga semestinya akan menjadi pembakar semangat buat Kelantan untuk kenghadapi final Piala FA menentang Sime Darby 19 Mei ini.

Video Kredit: Sokernet