May 14, 2012

Champions! Man City Juara Hasil Jaringan Lewat Permainan



Manchester City melakar sejarah apabila berjaya memenangi title Juara Liga Perdana dalam satu perlawanan yang begitu dramatik musim ini.


City menjaringkan dua gol dalam masa tambahan ketika menentang QUeens Park Rangers melalui Edin Dzeko dan Sergio Aguero untuk merampas piala Liga Perdana dari Manchester United yang berjaya menewaskan Sunderland 1-0 hasil jaringan Wayne Rooney.


Pablo Zabaleta meletakkan City di depan namun QPR berjaya menyamakan kedudukan melalui jaringan Djibril Cisse berikutan kesilapan Joleon Lescott.


Joey Barton pula telah melukakan hati peminat QPR apabila mendapat layangan kad merah ekoran kekasarannya terhadap Tevez. Walaupun bermain dengan 10 orang, namun pemain QPR menunjukkan semangat juang yang begitu tinggi sehingga mampu mencipta gol untuk berada di hadapan melalui Jamie Mackie pada separuh masa kedua.


Dengan perkhabaran Man United telah berjaya menewaskan Sunderland, City dilihat semakin tertekan namun dengan kemasukan Edin Dzeko dan jaringan Aguero memastikan mereka menamatkan kemarau juara Liga Perdana sejak 1968.