February 13, 2012

Villas-Boas Tabah Dicemuh Penyokong Sendiri



LIVERPOOL - Andre Villas-Boas tidak menghiraukan cemuhan penyokong Chelsea, sebaliknya mendesak pemain agar segera meningkatkan permainan setelah kedudukan mereka di tangga keempat semakin tergugat ekoran kekalahan 0-2 di Everton, kelmarin.


Pengurus Chelsea itu diejek oleh ribuan penyokong yang menyanyi beramai-ramai "Anda tidak tahu apa yang anda buat' (You don't know what you're doing) setelah mereka tumpas di Goodison Park.


Keputusan tersebut turut menyaksikan kelab London itu jatuh di tangga kelima liga dan menguatkan spekulasi tentang masa depan Villas-Boas bersama The Blues.


Chelsea menjulang Liga Perdana sebanyak tiga kali dalam tempoh tujuh tahun terakhir tetapi dengan hanya 13 perlawanan berbaki, mereka kini ketinggalan 15 mata di belakang Manchester United pada musim pertama Villas-Boas menjadi peneraju di Stamford Bridge.


Mereka tumpas di Everton, setelah minggu lalu gagal mempertahankan kelebihan jaringan 3-0 sebelum diikat United dengan keputusan seri 3-3.


Ketika ditanya mengenai ejekan penyokong Chelsea, Villas-Boas berkata: "Ia merupakan sebahagian daripada tugas.


"Kami kini berada di tangga kelima dan ia tidak cukup baik buat kami. Ini merupakan perlawanan terburuk kami musim ini." - AFP