December 17, 2011

City Tawar Harga Bombastik Untuk Di Maria




Manchester City dikatakan berminat untuk menandatangani Angel Di Maria dari Real Madrid dengan tawaran yang lumayan untuk membawa pemain itu ke Etihad Stadium.

Di Maria dibawa masuk ke Real Madrid dari Benfica pada musim panas 2010 dengan harga €25 million plus €11 million insentif. Dia menunjukkan prestasi yang amat berkualiti sehingga hujung musim lepas dengan menjaringkan 9 gol dan 20 assists.

Maria juga menjadi inspirasi kepada Real Madrid untuk musim ini apabila menjaringkan 4 gol dan 11 assists dalam 19 perlawanan untuk kelabnya. Pencapaian ini sekaligus berjaya menarik minat Man City untuk membawa masuk pemain itu pada musim panas ini.

City dikatakan sanggup membayar sehingga €40 million dengan gaji mingguan sebanyak €220,000 seminggu meletakkan dia bakal menjadi pemain yang menerima gaji termahal di Man City.

Namun, Real Madrid dipercayai akan mengekalkan pemain itu sementara menunggu pengganti yang sesuai, dalam masa yang sama Mourinho meletakkan Eden Hazard ditangga teratas dalam senarai pembelian musim panas ini.

Man City juga mungkin akan menjadikan Adam Johnson sebagai sebahagian daripada rundingan untuk mendapatkan Maria.