May 25, 2013

Preveiw Separuh Akhir Piala FA Pusingan Pertama: Kelantan FA vs Terengganu FA

Preview Kelantan - Terengganu: Pertemuan yang sukar buat jiran Pantai Timur

Kelantan akan menjadi tuan rumah kepada Terengganu untuk perlawanan pusingan pertama separuh akhir Piala FA selepas kedua-dua pasukan tewas dalam perlawanan liga sebelum ini


Kedua-dua pasukan telah bertemu lawan masing-masing dalam saingan liga pada Rabu lalu, namun kedua-duanya tewas kepada Johor DT dan Selangor. Pengendali Kelantan, Bojan Hodak dilihat mempunyai sesuatu yang dianggap rahsia apabila tidak menurunkan Badhri Radzi, Indra Putra dan Dickson Nwakaeme sebagai kesebelasan utama menentang JDT.

The Red Warriors, pasukan yang semakin sukar untuk mempertahankan kedudukan sebagai juara Liga Super Malaysia, akan bekerja keras untuk memastikan mereka dapat mengekalkan title juara untuk Piala FA, dimana mereka telah memenangi piala ini sebahagian daripada treble musim lepas. Dickson, Piya, Norfarhan dan Indra Putra kesemuanya akan diturunkan dalam perlawanan malam ini untuk mengambil kelebihan bermain di halaman sendiri dan mahu menjaringkan seberapa banyak gol yang boleh sebelum pusingan kedua.



Terengganu yang tewas kepada Selangor pula pasti akan cuba mendapatkan gol di tempat lawan melalui pemain kebangsaan seperti Abdul Manaf dan Ashaari Samsudin. Sang Penyu berjaya menewaskan Negeri Sembilan di peringkat suku akhir, mungkin boleh mengambil kesempatan di atas kedudukan Kelantan yang kurang konsisten dalam beberapa perlawanan sebelum ini.

Walau bagaimanapun, anak buah Elavarasan memerlukan pertahanan yang kental untuk menyekat kemaraan Indra dan Dickson, manakala bahagian tengah  harus lebih baik dari Badhri Radzi untuk mengawal permainan.


JomNiaga - RM2 PPL Setiap Pendaftaran Baru
Mesin Komisen 
Teknik Ninja Affiliate Jana Komisen $2,119 Cara Autopilot 
Panduan Pembenihan & Penternakan Ikan Keli 
Anak Pintar Cerdas 
Tips Rumahtangga Bahagia 
Jom Berhenti Merokok 
Teknik Mendidik Anak 
Rahsia Anak Soleh 
Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab 
Aplikasi Mania - Kuasa Viral Aplikasi FB