May 23, 2013

Laporan Perlawanan: Johor Darul Takzim 2-0 Kelantan


Johor Darul Takzim 2-0 Kelantan: Taktikal Bojan Memakan Diri


Satu perlawanan yang dilihat menjadi satu penanda aras kebangkitan Kelantan  disekat oleh JDT dengan jaringan 2-0


Boleh diibaratkan sebagai perlawanan yang paling mengejutkan buat peminat-peminat pasukan Kelantan apabila Bojan tidak meletakkan Norfarhan, Badhri Radzi, Indra Putra atau Dickson Nwakaeme dalam kesebelasan utama. Perlawanan pula terpaksa ditangguhkan hampir 40 minit setelah berlaku sedikit kekecohan di antara kedua-dua penyokong di Stadium Larkin.

Permainan bermula dengan aksi yang agak pantas dan pada minit ke-21 JDT hampir-hampir berjaya mendapatkan gol pertama apabila sepakan percuma pantas yang diambil oleh Andrezinho menolak bola kepada Azwan Roya berjaya dihalang oleh Khairul Fahmi Che Mat disusuli oleh Obinna Nwaneri untuk memastikan bola tidak menerjah gawang Red Warriors. Beberapa minit kemudia, Zairo Anuar berjaya membuat rembatan namun bola melepasi gawang JDT yang dikawal oleh Al-Hafiz.

Pada minit ke-30, Haris Safwan yang diturunkan sebagai kesebelasan utama hampir-hampir memberikan gol buat Kelantan apabila hantaran dari sebelah tepi oleh Fakri Saarani betul-betul jatuh di kakinya. Namun rembatan lemahnya tepat ke Al-Hafiz. Kelalaian benteng pertahanan Kelantan sekali lagi hampir memberikan gol buat pasukan JDT apabila sepakan Nunez yang membias Azizi Mat Rose melambung dan singgah di palang ketika mana Khairul Fahmi Che Mat kelihatan sudah tertewas dengan situasi tersebut.

Nunez sekali lagi mengancam kubu pertahanan Kelantan namun tandukan hasil daripada hantaran lintang Safee Sali sekadar melewati tiang gol Kelantan.

Nunez yang dilihat semakin serasi dengan corak permainan JDT sekali lagi menguji Khairul Fahmi melalui tandukan namun berjaya dihalang dengan kemas oleh penjaga gol nombor satu negara itu.

Bekas penyerang pasukan Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha berjaya memecah kebuntuan dengan satu rembatan yang cantik pada minit ke-65. Rembatan jarak jauhnya yang begitu padu berjaya menewaskan Khairul Fahmi Che Mat dan sekaligus menghampakan ribuan penyokong pasukan pelawat di Stadium Larkin.

Nasib malang yang menimpa Kelantan semakin berganda apabila Nurul Azwan Roya berjaya menambah jaringan buat pasukan JDT empat minit kemudian. Azwan Roya yang berada di sebelah kiri pintu gol Kelantan berjaya membuat rembatan tertampan Obinna Nwaneri lalu bola menjunam dan menewaskan Khairul Fahmi buat kali kedua.

Dengan kekalahan ini, pasukan Kelantan dilihat begitu sukar untuk mendaki tangga liga ke kedudukan yang lebih selesa. Taktikal Bojan Hodak turut menjadi perbualan hangat peminat-peminat bola sepak Kelantan dan turut tidak terlepas apabila Tan Sri Annuar Musa sendiri melalui laman Facebook menyuarakan perasaan tidak puas hati terhadap taktikal yang dilakukan oleh pengendali dari Croatia itu.


JomNiaga - RM2 PPL Setiap Pendaftaran Baru
Mesin Komisen 
Teknik Ninja Affiliate Jana Komisen $2,119 Cara Autopilot 
Panduan Pembenihan & Penternakan Ikan Keli 
Anak Pintar Cerdas 
Tips Rumahtangga Bahagia 
Jom Berhenti Merokok 
Teknik Mendidik Anak 
Rahsia Anak Soleh 
Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab 
Aplikasi Mania - Kuasa Viral Aplikasi FB