May 22, 2013

Preview Johor Darul Takzim vs Kelantan


Preview Johor Darul Takzim - Kelantan: Harimau Selatan mahu baham Sang Kijang

Johor Darul Takzim akan menjadi tuan rumah dalam perlawanan tumpuan antara dua pasukan besar malam ini


Fandi Ahmad mahu mengambil kesempatan di atas kepenatan yang dialami pasukan Kelantan apabila mereka akan menjadi tuan rumah kepada penyandang juara itu malam ini. Selepas mengalami kekalahan kepada Perak dan ATM, JDT meneruskan rentak kemenanangan selepas menewaskan PKNS FC 3-1 di gelanggang sendiri sebelum kalah kepada T-Team 1-2 di Terengganu.

Dengan prestasi yang agak baik di gelanggan sendiri (belum pernah tewas setakat ini), penyerang mereka, Safee Sali, Leonel Nunez dan Norshahrul Idlan Talaha dilihat akan mencuri tiga mata dan sekaligus merapatkan jurang dengan pendahulu liga Lions XII. Prestasi Norshahrul dilihat semakin cemerlang dalam beberapa perlawanan sebelum ini, terutama ketika menentang PKNS dan penyerang yang semakin cergas, Safee Sali juga kembali menunjukkan taring apabila berjaya menjaringkan gol ke atas T-Team.

Zamir atau Al-Hafiz mungkin akan diberi perhatian yang lebih oleh Fandi setelah Al-Hafiz dikeluarkan dalam perlawanan menentang T-Team manakala Kamarul Afiq pula mula menunjukkan kecemerlangan sebagai pertahanan tengah melalui permainan yang konsisten.

Bagi Kelantan pula, tersingkirnya dari saingan Piala AFC mungkin agak berat untuk diterima dan kepenatan yang dialami hampir-hampir memberikan mata penuh buat Selangor dalam perlawanan sebelum ini.

Dickson Nwakaeme yang masih belum cergas sepenuhnya mungkin akan diturunkan pada malam ini dan The Red Warriors sekali lagi akan membariskan kapten marvelous mereka, Badh Radzi untuk mengemudi bahagian tengah selain berperanan untuk mematahkan dominasi bahagian tengah JDT. Di bahagian pertahanan, Obinna Nwaneri berjaya menyekat kemaraan Forkey Doe ketika menentang Selangor dan Bojan Hodak sekali lagi akan menurunkan Obinna untuk bergandingan dengan Nik Shahrul untuk mematahkan jentera serangan trio JDT.

Related post:
Kesilapan Besar Filem Fast & Furious 6 [Entertainment]
Lisa Surihani vs Nora Danish vs Neelofa [Entertainment]
Gadget Terhangat Masa Depan [Technology]

JomNiaga - RM2 PPL Setiap Pendaftaran Baru
Mesin Komisen 
Teknik Ninja Affiliate Jana Komisen $2,119 Cara Autopilot 
Panduan Pembenihan & Penternakan Ikan Keli 
Anak Pintar Cerdas 
Tips Rumahtangga Bahagia 
Jom Berhenti Merokok 
Teknik Mendidik Anak 
Rahsia Anak Soleh 
Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab 
Aplikasi Mania - Kuasa Viral Aplikasi FB