April 2, 2013

Laporan Perlawanan: Kelantan 5-0 SHB Da Nang FC | Lima Bintang Lima Gol



Dalam ramai pihak yang menganggap pertemuan ini adalah pertemuan yang sukar antara dua juara, Kelantan dengan pantas membuktikan mereka adalah yang terbaik apabila menunjukkan corak permainan yang begitu superb.

Kelantan tidak menunggu lama untuk menceriakan peminat setia apabila berjaya menjaringkan gol seawal minit ketiga melalui penyerang import Nigeria, Dickson Nwakaeme.

Dua minit kemudian, Dickson sekali lagi menjadi arkitek apabila berjaya melorongkan bola kepada Indra Putra untuk menjaringkan gol yang kedua dalam satu pergerakan yang cantik.

Juara V-League mendapat peluang terbaik melalui Minh Tuan dalam kedudukan satu lawan satu dengan Khairul Fahmi. Namun rembatannya nyata mengecewakan jurulatih mereka.

Beberapa minit kemudian, Kelantan berjaya menjaringkan gol ketiga apabila permainan satu dua antara Faiz Subri dan Dickson berjaya mengelirukan benteng pertahanan Dan Nang FC. Faiz Subri berjaya mencatat nama sebagai penjaring ketiga.

Memasuki separuh masa kedua, corak permainan agak rancak. Kedua-dua pasukan terus berusaha untuk memburu gol. Namun pada minit ke-60 lorongan cantik dari Faiz Subri berjaya disudahkan dengan kemas oleh penyerang import sensasi Kelantan, Dimitrios Petratos.

The Red Warriors berjaya dihadiahkan sepakan penalti pada minit ke-70 apabila Dickson dijatuhkan oleh penjaga gol Da Nang FC.

Namun sepakan yang diambil oleh Shakir Shaari hanya tersasar ke sebelah kanan tiang gol Da Nang FC.

Seolah-olah masih tidak cukup dengan jaringan 4-0, Kelantan terus garang memburu gol dan hasilnya kesilapan penjaga gol Da Nang terpaksa ditanggung oleh seluruh pasukan mereka apabila Badhri Radzi membuat sepakan dari jarak jauh terus menjunam ke gawang pelawat untuk gol yang kelima.

Menuju minit-minit akhir perlawanan, Kelantan terus berusaha mendapatkan gol namun perlawanan ditamatkan dengan keputusan Kelantan 5-0 SHB Da Nang FC.

Klik sini untuk berita Axiata Cup