January 5, 2012

Catatan EPL Rabu



Newcastle United 3-0 Manchester United


Gol daripada Demba ba dan Yohan Cabaye membantu Newcastle United mendapatkan tiga mata berharga di atas kemenangan menentang Man United.


Ba meletakkan Magpies di depan apabila menyudahkan hantaran daripada Shaola Ameobi untuk menewaskan Andres Lindegaard dengan satu volley yang cantik, manakala Cabaye menjaringkan gol kedua untuk Newcastle selesa di depan pada separuh masa kedua melalui sepakan percuma yang superb.


Peluang terbaik pasukan pelawat gagal disempurnakan apabila sepakan Wayne Rooney berjaya dinafikan Danny Simpson. Gol sendiri oleh Phil Jones menambahkan lagi derita pelawat untuk kekalahan 3-0.


Everton 1-2 Bolton


Penjaga gol Everton, Tim Howard menjaringkan gol yang tidak disangka-sangka namun tetap terpaksa menerima kekalahan hasil jaringan daripada David Ngog dan Gary Cahill memberikan kemenangan buat Bolton yang menyaksikan mereka kini bukan lagi pasukan yang berada di tangga tercorot liga.


Howard tampil sebagai penjaga gol keempat dalam Barclays Premier League yang menjaringkan gol apabila menendang bola terus menewaskan penjaga gol Bolton, Adam Bogdan.


Namun Ngog mendapatkan gol penyamaan buat pasukan pelawat sebelum Cahill memastikan Bolton pulang dengan tiga mata berharga.