August 12, 2011

Fabregas Tidak Peduli





DEMI berhijrah ke kelab asalnya Ketua Pasukan Arsenal, Cesc Fabregas sanggup mengeluarkan duit poketnya sendiri sebanyak £ 4.5m (RM21.9 juta) semata-mata untuk merealisasikan impiannya beraksi bersama Barcelona bagi musim 2011/2012.

Setelah puas memujuk di tambah pula dengan kedegilan Fabregas untuk menyertai skuad Pep Guardiola, The Gunners akhirnya bersetuju menerima tawaran dengan nilai perpindahan sebanyak £ 35.9m (RM175 juta).

Fabregas juga perlu menjelaskan bayaran RM4.4 juta setahun menggunakan duitnya sendiri seperti yang dipersetujui pemain antarabangsa Sepanyol itu.


Penantian Barca tidak sia-sia

PENANTIAN Barcelona memburu Cesc Fabregas tidak sia-sia apabila Arsenal dilaporkan sedia melepaskan bintang pemain antarabangsa Sepanyol itu.

Malah, kedua-dua kelab mencapai kata sepakat dan Fabregas semakin hampir menyertai juara Eropah itu awal minggu depan.

Naib Presiden Barca, Josep Maria Bartomeu dan Pengarah Bola Sepak, Raul Sanllehi kini berada di London dan menyambung rundingan dengan kelab yang berpangkalan di utara London itu.

Mengikut laporan awal, Gunners meletakkan syarat RM175 juta sebagai syarat mendapatkan khidmat kapten mereka.

Fabregas dikatakan sanggup mengeluarkan duit poketnya sendiri sebanyak RM21.9 juta semata-mata untuk merealisasikan impiannya beraksi bersama gergasi dari Catalan itu.

Jika urusan perpindahan itu disahkan, Arsenal dijangka membeli Juan Mata, rakan sepasukan Fabregas bagi mengisi kekosongan bahagian tengah pasukan.

INVITE FRIENDS TO CHURPCHURP TODAY!