October 30, 2011

Man City dan Arsenal Kelab Kebal


Man City dan Arsenal sama- Gael Clichy. 

Pertahanan Manchester City, Gael Clichy berkata, pasukannya mampu menjadi pasukan tanpa tewas kedua selepas Arsenal.


Clichy merupakan bekas pemain Arsenal, menjulang gelaran itu pada tahun 2003 sehingga 2004 bersama The Gunners percaya skuad Roberto Mancini mempunyai kelebihan dan kekuatan pada musim ini untuk bergelar pasukan 'kebal' kedua.

Pendahulu Liga Perdana England itu mendahului lima mata di belakang Manchester United dengan 33 jaringan gol dan tujuh bolos setakat ini.

Pasukan yang berjaya menewaskan United 6-1 di Old Trafford baru-baru ini, dilihat mampu meneruskan rentak tanpa kalah pada musim ini. 

Pemain yang berusia 26 tahun masih segar dengan kemenangan pertemuan dengan seteru itu berkata, beliau percaya City mempunyai ciri-ciri sama seperti Arsenal dan tidak dapat melupakan detik bersejarah itu. 

Clichy berkata: "Ia terlalu mudah bagi orang-orang bercakap tentang City sebagai pasukan tanpa kalah yang baharu tetapi saya tahu ia begitu. Arsenal merupakan satu pasukan yang hebat dan saya berbangga kerana menjadi sebahagian daripada sejarah kelab itu.

"Setiap kali saya bermain bersama-sama, saya hanya menumpukan untuk melakukan yang terbaik dan merasakan mereka akan menjaga antara satu sama lain. Dan mereka lakukan.
"Ketika itu (bersama Arsenal), kami mempunyai satu aura yang ditakuti oleh pasukan lawan kami. Kami telah membuktikan pasukan ini merupakan tiada tandingan.

"Thierry Henry menjaringkan lebih dari 40 gol, kehadiran Denis Bergkamp sentiasa membuat perbezaan pada setiap perlawanan.

"Terdapat juga Ashley Cole, Patrick Vieira, Robert Pires dan di belakang Sol Campbell, Kolo Toure dan Jens Lehmann.

"Dan ada pemain utama yang tidak terlibat sama seperti Kanu dan Sylvain Wiltord. Jadi, saya melihat terdapat persamaan kerana City mempunyai skuad seperti itu sekarang.

"Satu perbezaan yang besar sebelah Arsenal telah bersama-sama selama bertahun-tahun, kebanyakan kita di City mempunyai hanya bersama selama empat bulan.

"Tetapi kita mempunyai 25 pemain terbaik dan kami boleh membariskan dua pasukan besar jika kita mahu.

"Dan (ingatlah) Liga Perdana Inggeris adalah liga paling berdaya saing di dunia," ujarnya.

INVITE FRIENDS TO CHURPCHURP TODAY!