July 7, 2011

MSL | TRW Lakar Sejarah Baru

Pada perlawanan yang disaksikan kira-kira 10 ribu penonton di Stadium Likas, dua jaringan peledak sensasi kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha pada m-7 dan m-71 cukup memastikan anak didik Datuk M Karathu berpesta di bumi di bawah bayu.

Bagi Kelantan, kemenangan liga itu sebagai pengubat duka akibat terlepas peluang merangkul trofi Piala FA selepas tumbang kepada Terengganu pada aksi akhir, bulan lalu.

Sementara itu, di Stadium MBPJ, Terengganu muncul naib juara apabila membelasah Felda United 6-2. Abdul Hadi Yahya mencuri tumpuan di Petaling Jaya apabila menjaringkan empat gol sekali gus merangkul anugerah Kasut Emas musim ini dengan meledak 20 gol.

Sementara itu, hajat Selangor mencipta hatrik gelaran liga tidak kesampaian apabila sekadar seri 0-0 berdepan Perak di Stadium Perak.

Walaupun menguasai perlawanan, Gergasi Merah tetap buntu mencari gol sekali gus merelakan takhta gelaran liga sejak disandang pada 2009 dan 2010 terlepas dari genggaman.

Berita buruk buat Pahang apabila anak didik Dollah Salleh itu bakal mengiringi pasukan Perlis beraksi dalam saingan Liga Perdana musim depan apabila tewas 1-0 kepada Kedah di Stadium Darul Makmur, Pahang Kedah T-Team tersungkur di tangan Kuala Lumpur apabila kalah tipis 2-3 Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.

Lain-lain keputusan,Negeri Sembilan menang 2-0 mengatasi Perlis Stadium Paroi manakala di Stadium Shah Alam, Harimau Muda A terikat 2-2 bertemu Johor FC.

  INVITE FRIENDS TO CHURPCHURP TODAY!