January 5, 2011

PREVIEW PERLAWANANAN EPL 5 JAN 2011

barclays_premier_leaguearsenal v man city
dalam 20 perlawanan antara kedua-dua pasukan, arsenal telah mencatat 15 kemenangan manakala 3 kemenangan berpihak kepada man city.


dalam 10 perlawanan terakhir musim ini anak buah arsene wenger telah mencatat 6 kemenangan 1 seri dan 3 kekalahan. manakala man city pula mencatat 6 kemenangan 3 seri dan 1 kalah.

dalam perlawanan lepas arsenal menewaskan birmingham 3-0 manakala man city pula menenwaskan blackpool dengan jaringan 1-0.

permainan malam ini mungkin seimbang dan kemenangan mungkin berpihak kepada man city.

aston villa v sunderland
villa telah mencatat 7 kemenangan manakala sunderland menang 5 dalam 19 perlawanan terakhir antara dua pasukan ini.

dalam 10 perlawanan terakhir musim ini, villa hanya mencatat 2 kemenangan 5 kalah dan 3 seri. sunderland pula mencatat 4 kemenangan 3 seri dan 3 tewas.

naak buah houllier seri dengan chelsea 3-3 di stamford bridge manakala anak buah steve bruce pula menewaskan blackburn 3-0 di tempat sendiri dalam perlawanan sebelum ini.

perlawanan malam ini mungkin dimenangi sunderland jika dilihat kepada statistik kemenangan musim ini.

newcastle v west ham
kedua-dua pasukan masing-masing berjaya mencatat 7 kemenangan dalam 20 perlawanan terakhir antara mereka dan mencatat 6 seri.

dalam 10 perlawanan terakhir musim ini, the magpies hanya menang 3 kalah 5 dan seri 2. manakala bagi west ham pula mencatat 3 menang 3 kalah dan seri 6.

pada perlawanan sebelum ini newcastle mencatatkan kemenangan 1-0 ke atas wigan manakala the hammers menewaskan wolves 2-0.

permainan dijangka seimbang dan mungkin akan mencatatkan keputusan seri.

wolves v chelsea
the blues mencatat 5 kemenangan ke atas wolves dalam perlawanan sebelum ini.

dalam 10 perlawanan terakhir musim ini, wolves mencatat 3 kemenangan dan kalah 7. manakala bagi chelsea pula hanya menang 2 dari 10 perlawanan dan mencatat 4 seri dan 4 kalah.

wolves kalah 2-0 kepada west ham sebelum ini dan chelsea pula seri 3-3 menentang villa.

perlawanan mungkin akan dimenangi chelsea.

blackburn v liverpool
the reds sebelum ini mencatat 12 kemenangan ke atas rovers dalam 20 perlawanan terakhir antara dua pasukan ini dan yang selebihnya berakhir dengan keputusan seri.

dalam 10 perlawanan akhir musim ini balckburn mencatat 4 kemenangan dan 5 kekalahan dengan 1 seri. manakala liverpool pula mencatat 5 kemenangan, 4 kalah dan 1 seri.

dalam perlawanan sebelum ini balckburn tewas 0-3 kepada sunderland manakala liverpool menewaskan bolton dengan jaringan 2-1.

walau bagaimanapun perlawanan malam ini mugkin akan dimenangi oleh liverpool

bolton v wigan
dalam 11 perlawanan terakhir antara mereka, the latics mencatat 4 kemenangan manakala 3 kemenangan milik wigan.

dalam 10 perlawanan terakhir musim ini bolton mencatat 4 menang, 4 kalah dan 2 seri manakala wigan pula 2 menang, kalah 4 dan seri 4.

bolton kalah 2-1 kepada liverpool manakala wigan kalah kepada newcastle 1-0 dalam perlawanan sebelum ini.

bolton dijangka akan berjaya mengatasi wigan dalam perlawanan malam ini.

everton v tottenham
spurs berjaya mencatat 12 kemenangan daripada 20 perlawanan terakhir antara kedua-dua pasukan. everton hanya berjaya mencatat 3 kemenangan.

dalam 10 perlawanan terakhir musim ini, everton hanya mencatat 1 menang, 3 kalah dan 6 seri. tottenham pula mencatat 6 menang, 1 kalah dan 3 seri.

everton kalah 2-1 kepada stoke dalam perlawanan sebelum ini manakala spurs mencatat kemenangan 1-0 ke atas fulham.

melihat kepada prestasi sekarang, spurs dijangka akan memenangi perlawanan malam ini.