December 14, 2010

Separuh Akhir Pertama AFF Suzuki Cup

separuh akhir aff suzuki cup 2010
Malaysia tidak pernah layak ke separuh akhir sejak 1996 akan bertemu dengan juara bertahan Vietnam dalam peringkat separuh akhir pertama di Bukit Jalil pada hari Rabu 15 December.

Skuad muda kebangsaan pada awalnya menunjukkan prestasi yang hambar apabila tewas mudah kepada Indonesi 5-1 sebelum seri 0-0 dengan Thailand dan seterusnya memperbaiki corak permainan dan mencatat kemenangan 5-1 ke atas Laos.

Perlawanan peringkat separuh akhir pertama ini dikatakan menarik apabila kedua-dua pasukan akan membariskan pemain terbaik mereka walaupun ramai pemain utama Vietnam dikatakan cedera. Corak permainan Vietnam yang kerap melakukan counter-attack sedikit membimbangkan pertahanan Malaysia.

Namun begitu Malaysia dijangka akan mengubah taktikal permainan mereka agar dapat menyekat kemaraan penyerang Vietnam yang mempunyai kepantasan dan pergerakan yang cepat.


p/s: Harap sangat2 penyokong Malaysia dapat memenuhi stadium dan memberi sokongan sepenuhnya kepada pasukan kebangsaan kita. yang mana tak dapat pergi stadium, jangan lupa saksikan perlawanan di ASTRO STARSPORT 813.