December 2, 2011

Carragher Pasang Impian Ke Final




LONDON - Pemain pertahanan Liverpool, Jamie Carragher mula mengimpikan final Piala Liga di Wembley selepas membantu pasukannya menewaskan Chelsea kelmarin.
Carragher yang membuat penampilan pertama selepas sebulan tidak beraksi dalam skuad kendalian Kenny Dalglish itu tampil hebat untuk membantu pasukan mereka mencatatkan kemenangan keempat di Stamford Bridge.
Pemain berusia 33 tahun itu mahu memastikan untuk membantu Liverpool menempah tempat ke final di Wembley dan mahu meraih kejuaraan pertama dalam tempoh tujuh tahun.
Carragher berkata: "Saya pernah beraksi di Wembley sekali atau dua untuk England namun saya tidak pernah melakukkannya bersama Liverpool. Saya sangat teruja jika dapat berbuat demikian.
"Apabila kami berjaya mara ke peringkat akhir beberapa tahun lalu tetapi ketika itu final di Cardiff tetapi saya tidak bersama pasukan pada waktu itu.
"Masih ada perlawanan timbal balik separuh akhir untuk diharungi selepas ini dan pasukan lain yang layak juga bukan calang-calang. Kami pasti mahu memandang serius terhadap lawan kami kelak (di separuh akhir)."
Bekas bintang England itu juga memuji persembahan pemain pertahanan muda, Martin Kelly selepas pemain kebangsaan England bawah 21 tahun itu menjaringkan gol pertama bersama skuad senior.
Tambahnya: "Kelly merupakan pemain muda yang berbakat besar di dalam pasukan kami dan masih belajar untuk terus memperbaiki mutu permainan.
"Dia boleh belajar dari pemain pertahanan kanan England, Glen Johnson untuk terus meningkatkan tahap prestasinya.
"Saya berharap dia dapat mengekalkan persembahan mantap itu pada masa hadapan sebagaimana dia lakukan ketika menentang Chelsea." - Agensi---Kosmo


INVITE FRIENDS TO CHURPCHURP TODAY!