January 13, 2012

Copa Del Rey: Barcelona Bakal Menentang Real Madrid



Barcelona berjaya menewaskan Osasuna untuk mara ke peringkat suku akhir menentang Real Madrid, manakala Athletic Bilbao pula berjaya membelasah Albacete.

Barcelona membawa bekalan 4-0 untuk ke pertemuan pusingan kedua menentang Osasuna dan Pep Guardiola mengambil peluang untuk merehatkan beberapa orang pemain dalam perlawanan tersebut.

Osasuna mendapat gol pertama apabila Dejan Lekic menjaringkan gol beberapa minit sebelum rehat separuh masa. Namun Alexis Sanchez berjaya menjaringkan gol penyamaan seawal separuh masa kedua bermula.

Sergio Roberto berjaya menjaringkan gol buat Barcelona pada minit ke-72 untuk memastikan Barca menang 2-1 dan agregat 6-1.

Barca akan bertemu dengan musuh mereka, Real Madrid.

Albacete pula disekat kemaraan oleh Athletic Bilbao apabila kedua-dua pasukan mencatat keputusan seri pada pertemuan pusingan pertama namun Athletic Bilbao menjadikan perlawanan di gelanggang sebagai kelebihan buat mereka apabila berjaya membelasah Albacete 4-0.

Markel Susaeta berjaya memecahkan kebuntuan pada minit ke-24 namun Bilbao terpaksa menunggu hingga pertengahan separuh masa kedua untuk menambah jaringan melalui Ander Herrera.

Gaizka Toquero meletakkan Bilbao 3-0 di hadapan ketika perlawanan berbaki 12 minit dan  Mikel San Jose mejaringkan gol keempat bagi memastikan Bilbao berjaya melangkah ke pusingan suku akhir.