December 10, 2011

Ferdinand Yakin MU Kembali Bertaring




MANCHESTER - Selepas ditunjuk jalan keluar oleh FC Basel dalam Liga Juara-Juara, Rio Ferdinand (gambar) percaya Manchester United akan kembali bangkit apabila berdepan Wolverhampton Wanderers di Old Trafford, Sabtu ini.

Kekalahan kepada Basel telah menyebabkan United terpaksa bersaing dalam Liga Europa, sekali gus meletakkan trofi Liga Europa sebagai sasaran utama pada musim ini.

Dengan Manchester City lima mata meninggalkan United, Alex Ferguson percaya skuadnya harus kembali mengejar kedudukan pasukan jirannya itu. 

Bekas pemain United, Roy Keane antara yang lantang mengkritik kekuatan skuad bimbingan Ferguson itu selepas kalah mengejut di Switzerland.

Namun, Ferdinand, yang merupakan salah seorang pemain dipersoalkan masa depannya di kelab itu, yakin United akan menunjukkan kembali taring sebenar.

‘‘Kami semua cukup sedih terkeluar pada peringkat ini tetapi kami tidak melakukan yang terbaik ketika di Old Trafford.

‘‘Jika anda tidak melakukan yang terbaik di tempat sendiri, anda tidak boleh meramalkan yang kami mampu melangkah jauh.

‘‘Perlawanan sebelah malam di Old Trafford, di bawah lampu stadium dan lagu rasmi Liga Juara-Juara, itu satu kepuasan buat kami tetapi kami terkeluar lebih awal pada musim ini dan kami pasti kecewa.

‘‘Namun kami tidak boleh menyalahkan sesiapa dalam hal ini. Kami akan kembali menguatkan semangat kami dalam perlawanan seterusnya kerana itu yang menyebabkan kami sebuah kelab hebat,” kata pertahanan England itu. – AFP

sumber

INVITE FRIENDS TO CHURPCHURP TODAY!