September 26, 2010

Chelsea Tumbang 1-0


Keberanian Chelsea selaku pasukan yang cukup digeruni oleh mana-mana pasukan dalam Liga Perdana England musim ini akhirnya tumbang kepada pasukan yang berbelanja besar pada musim ini Manchester City.

Manchester City yang turun dengan penuh semangat untuk memulihkan nama baik mereka setelah melalui perlawanan yang begitu tidak memberangsangkan dalam beberapa perlawanan lepas dilihat tidak begitu menyerlah dalam separuh masa pertama. Permainan berhati-hati kedua-dua pasukan pada separuh masa pertama dilihat amat membosankan dengan hanya beberapa percubaan berbahaya yang dilakukan oleh kedua-dua pasukan.

Untuk babak kedua, Manchester City telah mengubah taktik perlawanan mereka yang memperlihatkan mereka mendominasi perlawanan. Ketiadaan pemain tengah Chelsea, Frank Lampard digunakan sepenuhnya oleh manchester City untuk terus menyusun strategi dan tatikal bagi mengekang pergerakan beberapa pemainberbisa Chelsea seperti Drogba, Anelka, Essien dan Malouda.

Dengan usaha keras yang dilakukan oleh Manchester City, akhirnya mereka mendapat gol kemenangan melalui larian solo penyerang berbisa mereka Carlos Tevez. Manchester City telah membuat serangan balas ketika semua pemain Chelsea begitu ghairah ingin menjaringkan gol. Counter attack yang dilakukan oleh Manchester City terlalu pantas sehingga tidak mampu dikawal oleh pertahanan Chelsea.

Jaringan yang dilakukan oleh Tevez nyata mengembirakan pengurus Mereka Mancini yang nyata tersenyum riang pada akhir perlawanan.

Pemain pilihan kami untuk perlawanan Manchester City-Chelsea

Penjaga Gol Terbaik: Joe Hart
Pertahanan Terbaik : Kolo Toure & John Terry
Pemain Tengah Terbaik:Gareth Barry & Malouda
Penyerang Terbaik : Carlos Tevez