January 25, 2012

Akhirnya Villareal Menang Juga


MADRID: Villarreal mencatat kemenangan pertama dalam tujuh perlawanan dan memanjat keluar dari zon penyingkiran La Liga apabila menewaskan satu lagi pasukan bergelut Sporting Gijon 3-0, kelmarin. 

Marco Ruben dan Borja Valero masing-masing menjaringkan gol dalam tempoh dua minit dan Bruno Soriano menyumbat satu lagi gol pada masa tambahan buat pasukan yang mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara 2006 itu.

Kempen Villarreal, yang terjejas dengan kecederaan beberapa tonggak, mendahului pada minit ke-57 di Stadium Madrigal apabila Ruben melepasi kekangan beberapa pertahanan lawan sebelum melepaskan rembatan melepasi jangkauan Juan Pablo.

Valero mengukuhkan kedudukan dengan gol kedua pada minit ke-59 apabila mendapat ruang di dalam kotak penalti sebelum merembat deras sebelum Soriano melakukan sepakan gunting yang menerjah penjuru gawang pada masa tambahan. 

Ketika saingan memasuki pertengahan musim, Villarreal kini menduduki tangga ke-17 dengan 19 mata, di depan Granada yang dengan kelebihan jaringan selepas kelab Andalusia itu tewas 3-0 di Espanyol, Sabtu lalu. 

Namun, ia adalah kemenangan pertama buat jurulatih Villarreal, Jose Francisco Molina yang dinaikkan pangkat daripada pasukan B bulan lalu selepas menggantikan Juan Carlos Garrido yang dipecat. – Reuters